martes, 29 de marzo de 2011

TALLER DE FOTOGRAFIA

TOT EL QUE FEM A L'AULA TÉ ABANS UNA REFLEXIÓ I UNA PROGRAMACIÓ...

...PERÒ TAMBÉ DEPEN DELS INFANTS...

Ells un cop encetada l'activitat també proposen i ens decobreixen coses...

LA PROGRAMACIÓ I JUSTIFICACIÓ DEL TALLER

L'ús de la càmera digital a l'aula ha esdevingut des de fa un temps una pràctica habitual entre el professorat, que ha deixat de banda la fotografia analògica.

La seva facilitat d’ús permet que fins i tot els alumnes més petits puguen fer fotos, participant així d'una manera que fins ara no era habitual, en les diferents activitats del l'aula: tallers, festes, sortides treballs,… Molts alumnes ni tan sols coneixen les càmeres analògiques, creixen en el món digital, per a ells “natural”.

Generalment som els adults els que utilitzem la càmera i si la deixem a mans dels infants?

OBJECTIUS:

Treballar la fotografia i la imatge en general com a eina per a descobrir l'entorn.
Conèixer el funcionament de l’aparell fotogràfic: càmera digital.
Aconseguir el domini bàsic de l’aparell fotogràfic.
Familiaritzar-se amb els recurs de la fotografia per tal d'ajudar als alumnes a progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de la imatge.

CONTINGUTS:

L’aparell fotogràfic com a element capaç de crear imatges fixes de la realitat.
El retrat
El punt de vista i l’enquadrament de les imatges
El llenguatge plàstic , la fotografia i programes de tractament d’imatges i dibuix: paint
Funcionament de l’aparell de fotografia digital: Visor i disparador
Verbalització de la informació sobre les imatges.
Cura per tots els aparells i espais
Valoració dels treballs propis i dels altres

ACTIVITATS

Els infants faran fotografies al pati i després farem un àlbum de fotos del pati:
1.Objectes i elements del pati, animals i plantes.
2.Ombres del pati
3.Els infants al pati
4.Jocs al pati

( Anirem fent exposicions i explicaran oralment allò què han fotografiat i conversarem al voltant de les mateixes)

Recollir fotos de processos d'aprenentatge, d’activitats, per després poder-los memoritzar i reproduir, com per exemple: una activitat a l’aula, un experiment, un taller de cuina...
TRIMESTRE 1

OBJECTIUS

Conèixer el funcionament de l’aparell fotogràfic: càmera digital.
Aconseguir el domini bàsic de l’aparell fotogràfic.
TALLER:
Fotografies del pati, amb l’ajuda de l’adult.
TRIMESTRE 2

OBJECTIUS

Familiaritzar-se amb els recurs de la fotografia per tal d'ajudar als alumnes a progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de la imatge.

TALLERS:

Ombres
Coses i objectes
Retrats
Documentar activitats

TRIMESTRE 3

OBJECTIUS

Aprendre a utilitzar les imatges de manera que estimulen als alumnes a pensar, crear i elaborar explicacions sobre diferents fets, vivències…que vulguin comunicar.

TALLERS

Taller d’Andy Warhol i el paint.
Documentar activitats.
Jocs: trencaclosques i altres.
UN COP JA UTILITZEN LA CÀMERA, CADASCÚ HA TRIAT A L'ASSEMBLEA EL QUE VOL FOTOGRAFIAR


ALGUNES FOTOGRAFIES: COSES DE LA CLASSE
És un petit exemple, farem un llibre i una expossició...
(les fotografies han estat fetes pels infants, sense intervenció de l'adult)
COSES DE LA CLASSE I DEL PATI






No hay comentarios:

Publicar un comentario