miércoles, 13 de abril de 2011

UN TALLER/PINTURA I SUC DE TARONJA

12-4-2.011
Maria proposa un taller:
- Provar a barrejar suc de taronja, pintura i espècies i veure que color i textura surt.
Ha d'explicar els pasos:
1- Tallar la taronja

2- Fer el suc

Fotos fetes per Maria
3- Barrejar amb pintura i espècies


4- Pintar

Com la proposta l'ha feta Maria, ella ha estat d'encarregada del taller.
2 de les obres.

Dibuixen els pasos del taller.


BITLLES

13-4-2.011
Tots els dimecres anem al gimnàs per fer psicomotricitat. Els infants poden portar, per torns, objectes o jocs relacionats amb aquesta activitat.per poder fer alguna activitat.
Avui Diego ha portat un joc de bitlles. Abans d'anar al gimnàs ens ha mostrat les bitlles i ens ha explicat com es juga.


Hem contat les bitlles i hem vist que tenen 3 colors: 2 grogues, 2 rosa i 2 verdes. Didac ha dit: 2 y 2 y 2 són sis. He escrit la suma a la pissarra.
Després Diego ha fet una demostració i hem vist un exemple de com fer una resta, amb un petit problema:
-Hi havien 6 bitlles de peu. Cauen 5 a terra. Quantes queden de peu?
6-5=1


EN ELGIMNÀS: JUGANT AMB LES BITLLES (FOTOS FETES PER DIEGO)


Després del pati han dibuixat el joc amb les bitlles.

lunes, 11 de abril de 2011

COSES DE LA CLASSE

Algunes coses ...
Com que no tinc molt de temps per contar tot el que passa...
En COSES DE LA CLASSE, de tant en tant aniré recollint allò que porten i expliquen els infants als companys...
Alba ha portat un atlas, que ens mostra tot el món. Hem fet un recorregut per tots els continents...
Hem buscat el lloc on poden viure els 7 donyets del món.

Diego ens ha portat un llibre de poesies...
Les sap llegir...
I ha anat llegint, les que sap.

LA PISSARRA DIGITAL

Seguim utilitzant aquest recurs per ...
-Dibuixar
-Escriure paraules ( en aquest cas en castellà)

LA TARONJA DE MARIA

1-4-2.011
Avuí Maria També ha portat taronges per fer suc. Hem aprofitat per veure algunes coses, com per exemple:
-La mitad
Si partim una taronja en dos parts iguals tenim 1/2

També hem comptat les taronges i hem comparat els tamanys.

Maria ens ha dit que hi ha una taronja que podem fer-la servir per...
-Fer una titella
-Per convertirla en un personatge...
Així que l'hem deixada apartada.



Per la vesprada hem fet suc i Maria ha documentat amb la càmera l'activitat.

8-4-2.011

Amb la taronja de Maria hem començat una activitat de llenguatge.
1- Com és la taronja?
Han dit:
GRAN
GORDA
ENORME
DE COLOR DE CARABASSA
DE COLOR TARONJA
RODONA
CIRCULAR
RODA QUAN LA TIRES A TERRA
RUGOSA
DURA
PESADA
AMPLA
Mauro ha dit:
-Hem dit 12 coses de la taronja.
-Com ho saps? - pregunte
-Per què ho he comptat.

2-Després cadscú ha dibuixat la taronja i ha triat 4 paraules de les que hem dit per fer la descripció.
En un altra estona, començaran a fer la història de la seua taronja, a partir de la seua descripció...

SUC DE TARONJA I MADUIXES

Hem estat tot aquest segon trimestre fent suc de taronja, amb les taronges que van portant els infants.L'altre dia Jorge va portar un altra varietat de taronja:

SANGUINA
Grup sagni, Sanguina: són varietats molt similars a les Blanques, però es diferencien que sintetitzen pigments vermells (antocianinas) en la polpa i de vegades en la pell. Aquest procés solament es produeix si es donen baixes temperatures nocturnes, i els fruits no adquireixen la tonalitat vermellosa fins a la tardor o hivern, adquirint el suc un sabor especial que recorda al de les cireres o els gerds. Aquestes varietats només es conreen a la regió mediterrània.

I van fer suc. Als infants els va agradar molt. I ara el iaio de Jorge ( Gracies de part de la classe) va regalant-nos taronges cada setmana per fer suc.
Hem fem pel matí i per la vesprada a l'hora d'esmorzar i berenar.
Acompanyem el suc amb maduixes i està d'allò més bó.

Jorge ha fotografiat una d'aquestes ocasions en les que feiem el suc.
31-3-2.011



Amb la taronja sanguina es poden fer...

CREMA DE TARONJA SANGUINA