viernes, 14 de enero de 2011

UN REGAL DE LA LLUNA

14-1-2.011
A la classe tenim la caixa de la lluna. Els infants li fan regals per a que jugue. Esta tan sola al cel!!!
La seua caixa esta sempre plena de dibuixos, joguines...





I avui, la lluna ens ha deixat un regal en la seua caixa. Ja no estan les coses que li han regalat els infants...

Diego ha dit:
-Com ha pogut, la lluna, agafar el que hem deixat si no té mans?
Maria ha contestat:
-Perquè és màgica.
I Mauro ha dit:
- Ella no te peus i no pot caminar i com va a entrar i eixir de la classe?
Maria:
-Volant
Mirem per la finestra: la lluna està al cel...
Em diuen:
- Fes una foto...
... i ací està.
10 h. matí 14 gener 2.011
El que ens ha deixat: Un tren de cavalls per a la classe i una pedra amb emprentes de drac. La lluna ho sap tot?


Per saber més de la caixa de la lluna

OMBRES I...

14-1-2.011
Varem començar fent fotografies d'allò que més els agradava del pati de l'escola.
Per saber més del tema:El pati de l'escola
El dimecres 13-1-2.011 , ombres de colors en el gimnàs...




I avui...
OMBRES EN EL PATI...
Farem un llibre d'ombres... És divertit i...








Més informació en:
Per saber més de les ombres

jueves, 13 de enero de 2011

TRENS...

13-1-2.011
Avui la classe ja esta plena de trens...
EL TREN D'ERIC

Eric ens explica que el seu tren és de fusta i comença a muntar-lo.
Mentre ho fa jugem al joc de les preguntes.
-El tren pot anar pel cel?
- No. Perquè no té ales.
-El tren pot anar per la mar?
-No. Perquè no te rems.
-El tren pot anar per la carretera?
-No. Perquè no és un tranvia
Un cop muntada la via, Eric fa una demostració del funcionament.
EL TREN DE JORGE

-Com és el tren?
-És igual que el d'Eric, però no és igual.
-Per què és diferent?
-Hi ha peces que són diferents, serveixen per passar per dins ( hi ha un túnel)
-Quantes peces hi han?
-Hi han set ( comptem tots) . Un altra, vuit i un altra, nou i una més deu.
-Té un iman.
-Té dos trens amb quatre vagons.
-El negre és per anar davant i el roig per anar darrere- diu Jorge.
( Les preguntes les fa l'adult, les respostes dels infants)
La conversa és molt més rica, en matissos i participació.
Aquesta és una petita mostra .

UNA SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT

JUGANT AMB ELS PAPERS DE CELOFANA I LES OMBRES.
Moviment lliure i..
-Mira!!


QUÈ SABEM DELS TRENS?

Porten a la gent i corren molt.
Si són plans corren ràpid.
Tenen una cosa per tirar fum i fa que vaja ràpid.
És el carbó. El carbó és per a que vaja tirant fum.
Tenen portes.
Els trens tenen la xemeneia, per on tiren el fum.
Vaig veure un tren ràpid i no tenia sostre.
Els trens tenen en el sostre una cosa per tirar fum. El conductor esta davant i te botons i cables que van al motor.
Van molt ràpid i tenen seients per a les persones.
Porten llum per la nit, perquè la via esta fosca.
Tenen pitos per pitar per si ve un tren.
Són menuts i també grans.
Porten vagons per portar a la gent.
Porten finestres que no es poden obrir.
Després de la conversa, Carlos i Eric mostr
en als companys els trens que han portat a l'aula. Expliquen les seues característiques i també què tenen de semblant i diferent.

Després els companys dibuixen els trens d'Eric i Carlos.
ALGUNS DIBUIXOS:







12-1-2.011

miércoles, 12 de enero de 2011

LA LLETRA E i...

12-1-2.011
Al taller de llenguatge la lletra "e" s'ha convertit en...
Ací teniu 8 de les 25 lletres "e"

La meua "e", és una serp. La troba un senyor i la porta a la seua casa i la castiga perque és porta mal.
La serp li diu:
-Tu també t'has portat mal.
El senyor li contesta:
-No digues mentides!.
La serp diu:
-Tu ets el que diu mentides.
Després se'n van amb tren a Madrid per jugar amb les seues joguines.
Joan
La meua "e" és un cíclop i pega i pega a terra. Camina i fa sorolls forts.
Va fer:
-UAAAA!
Tota la terra va tremolar i s'havia trencat la cova, pero la pedra que tapa la cova no. Després venia la seua mare i es pensava que era un monstre i que per aixó pegava.
I després venia un malo de veritat i estaben barallant-se, però el Ciclop va guanyar perque era més fort.
Diego

La meua "e" és un lleó que parlava amb els arbres.
Els deia:
-Hola.
Els arbres li deien:
-Menja papilla!
També li deien:
-Guapo!
El lleó cridava i els deia hola.
Irene
La meua "e" era de color verd, era un lleó. Hi havia arbres i un sol. La "e" lleó jugaba amb els xiquets en el tobogan i es divertien.
Iris

La meua"e" era una serp i vivia en una muntanya i en la muntanya havia trobat als sus amics arbres i jugaba a la pilota amb ells. Després un arbre se'n va anar i es van quedar sols un arbre i la "e". Els arbres caminaven en eixe bosc.
Andrea
La meua "e" és una serp. Li deien Serpin. Jugava amb la seua amiga Mari. Jugava a l'amagatall. I Mari es va pegar amb un arbre i la va curar Serpin. Se'n van anar a casa a menjar xocolate calent. Després es va fer de nit i varen tirar coets a "tope". I se'n van anar a dormir fins que es va fer de dia.
Maria.

La meua "e" és una serp que està passejant pel bosc. Esta avorrida perque sols esta ella. Vol jugar amb una serp que siga "mamá". Quan la troba cau i s'asusta. La cura la seua mare serp.
Alejo
La meua "e" era una serp que passejava per l'herba i no podia passar perque tot era herba. Estava trista perque estava sola.
Laura G.