martes, 11 de enero de 2011

COMPTEM?

11-1-2.011

Els infants tenen temps per triar ...
Alejo i Pablo han agafat dos jocs i han inventat un joc nou... senzill
Han pensat i combinat tots dos.


El joc comporta una reducció de les conseqüències que poden derivar-se dels errors que cometem. En un sentit molt profund, el joc és una activitat que no té conseqüències fustrants per a l´infant, encara que es tracte d´una activitat seriosa. El joc no és un mitjà, només per a l´exploració sino també per a la invenció.

El joc proporciona plaer i aquest és un punt absolutament fonamental. Fins i tots els obstacles, que amb freqüència establim en el joc. Per això caldria acceptar que el joc té alguna qualitat que comparteix amb altres activitats com les de resolución de problemes, però d´una manera molt més interessant.

En relació al joc les situacions que produeixen un joc més ric i més elaborat en els infants són aquelles en les que juguen junts, ( sobretot en parella): el pensament i la imaginació requereixen sovint un diàleg amb un interlocutor. També la presencia dels adults és important. No d´un adult que mire l´infant damunt de l´espatlla, intentant dirigir la seua activitat , sinó d´algú que estiga prop seu, que li assegure un ambient estable i al mateix temps, li done una seguretat i una información en el moment que la necessite. Però els infants, de la mateixa manera que necessiten un cert temps per a ells sols, necessiten també combinar les idees que tenen al cap amb les que tenen els seus companys.

Jêrome Bruner “ In-fàn-ci-a” nº 136

No hay comentarios:

Publicar un comentario