jueves, 24 de febrero de 2011

LA TENDA DELS ANELLS

TOTS ELS MATERIALS QUE TENIM A L'ABAST I MOLT ECONÒMICS, SERVEIXEN PER FER MATEMÀTIQUES...
PERÒ EL MILLOR ES APROFITAR EL QUE PORTEN ELS INFANTS I APORTEN LES FAMÍLIES.
24-2-2.011
El dijous per la vesprada fem el taller de matemàtiques. Sempre fem dues activitats, un infants estan amb Maria (la mestra de suport), per parelles o en grups de 4 o individualment, depenent de l'activitat. Aquesta proposta s'acaba quan han passat tots el infants de la classe. La resta del grup comencen l'altra activitat proposada i van al taller de Maria, quan els correspon. La segona activitat la fan tots, la mateixa vesprada. Primer es presenta la segona activitat i quan comencen a realitzar-la és quan van passant pel taller de Maria.
Avui ha estat una activitat relacionada amb la lògica. El material la ha portat Andrea, després de que aquest matí, conversant amb la seua mare, m'ha comentat que hi han unes bossetes d'anells amb formes i colors diferents. He pensat que podria vindre bé aquest material , per atractiu, per fer jocs amb els infants i ho he comentat amb ella. M'ha dit que m'ho portaria i aquesta vesprada ja teniem 4 bossetes d'anells. Així que he decidit utilitzar aquest material per encetar una nova activitat de lògica.
Després de que Andrea presentara el material:

Primer hem vist quantes formes tenien els anells.

Després quants colors.
I per últim cadascú ha dibuixat 3 etiquetes i el resultat de la seua colecció. També han dibuixat la tenda i la proposta que els he fet.

Aquesta vesprada, a casa, he fet el joc, per a la classe. Ja tenim un altre material a l'aula per comptar i...
LA TENDA DELS ANELLS: JOC DE LÒGICA AMB QUANTITATS.
L'he he fet amb cartrò ploma. Les targetes estan plastificades i fetes amb cartolina. La capseta és d'una tenda de tot a 1 euro. Cost: 0.60 euros. Anells: 3'60 euros.
Cost del joc: 4'50 euros.


El joc té moltes possibilitats matemàtiques d'utilització I D' ALTRES...(ja ho anirem veient)
Pot utilitzar-se de 4 a 6 anys.
ALGUNES D'AQUESTES IDEES PER FER ELS MATERIALS I RECOLLIR ACTIVITATS PER FER AMB ELS INFANTS LES TROBE A :
GAMAR

Aprofite aquesta entrada per donar les gràcies a la mare d'Andrea i a totes les famílies, sense la seua col.laboració i apoio, aquestes activitats no serien possibles.

miércoles, 23 de febrero de 2011

FENT LA DISFRESSA /CARNESTOLTES


23-2-2.011
Portem ja dos dies al taller de la disfressa. Van passant i fent la seua disfressa.
Han començat les xiques: amb els accesoris del cap i el vestit.

SPIDER-MAN


23-2-2.011
Avui Diego ha portat una careta d'Espider-man. L'ha mostrada al companys i hem parlat d'aquest personatge. Hem aprofitat per veure que vocals té el seu nom i també per fer un joc al gimnàs. Com el seu nom comença per /s/, també han anat dient paraules amb aquesta consonant. Han dibuixat un Spider-man gran i menut.
Al Gimnàs, Spider-man dorm. Fem un cercle al voltant d'ell i rodem en silenci, fem diferents moviments, fins que Spider-man es desperta i amb una tela d'aranya imaginaria va agafant xiquets i xiquetes...

Per la vesprada a l'estona dels racons, unas quants infants amb agafat el paravent i han muntant una casa de les disfresses.


lunes, 21 de febrero de 2011

PREPAREM CARNESTOLTES


21-2-2.011
Carnestoltes, és una de les "festes" que fem a l'escola. Generalment al claustre es tria un tema. Aquest any ha estat "La indumentaria a través del temps".
El que ens toca a nosaltres:
"Els ibers"
Una mica complicat per fer ells mateixos les disfresses. Però, adaptant una mica ...
He tret un patró i els infants aniran fent...
També coneixerem qui eren els ibers...
Un disseny inspirat amb "La dama d'Elx"
De moment hem començat a fer els collars...Al taller de plàstica del dilluns. I el disseny de la difressa de les xiques i xics, ja esta fet...

ASSEMBLEA DEL DILLUNS


21-2-2.011
Avuí a l'assemblea els infants han contat el que varen fer el cap de setmana. Es varen portar, el divendres, un full a casa i tenien que dibuixar allò que més els havia agradat fer.
A l'assemblea del dilluns, varia el tema, algunes vegades té que veure amb el tema del projecte, unes altres, com en aquest cas, amb un tema proposat i d'altres, aprofitem el que porten a l'aula.
L'objectiu principal d'aquestes activitats a l'assemblea, és que els infants vagen compartint amb els altres allò que els agrada, allò que han fet, allò que saben, i siguen capaços d'explicar-ho. També que vagen aprenent a escoltar els altres ( costa una mica i hi ha que practicar).
Cadascun dels infants és protagonista del seu aprenentatge. El que fa a casa també és molt important, compartir els jocs amb els amics, compartir una estona en el lloc de la feina del pares, aprendre dels iaios, dels pares, dels germans, dels cosins,i compartir-ho amb la resta dels companys. Tot el que els envolta és font d'aprenentatge...no sols l'escola. En el diari d'aula, registre totes les aportacions dels infants. Per això és tant important la col.laboració de les famílies, acompanyant els infants i ajudant-los a descobrir el món que els envolta...
TOTS ELS INFANTS QUE HAN PORTAT EL FULL, HAN EXPLICAT EL QUE HAN FET...
( hi ha infants que no varen vindre el divendres a classe, i d'altres que no ho han portat o estan malalts)
Després faig un dossier amb les fotografies i amb el recull del que han explicat.Així tenen a l'aula allò que els importa i conversen després uns amb altres...