sábado, 2 de abril de 2011

EL DIA DEL LLIBRE INFANTIL

1-4-2.011
A la classe de 4 anys els agraden els llibres i els contes.

Per celebrar el dia del llibre hem acabat el bosc dels donyets amb personatges de contes i de llibres.


martes, 29 de marzo de 2011

AL VOLTANT DE LES CARTES, ENS VISITA EL IAIO D'ANDREA


28-3-2.011
Com estem amb les cartes dels donyets, el iaio d'Andrea , que sap molt de cartes ja que era carter, ha passat el matí amb nosaltres i ens ha explicat com tenim que escriure l'adreça, on posar el segell i...
més coses:
Ha portat un sobre i un segell per cadascú i han practicat...
També ens ha portat una part de la seua col.lecció de segells...
Hem aprés molt...





AMB ELS SEGUELLS PODEM CONÈIXER MOLTES COSES:
HISTÒRIA, ART, DEPORTS, MITJANS DE TRANSPORTS...


TALLER DE FOTOGRAFIA

TOT EL QUE FEM A L'AULA TÉ ABANS UNA REFLEXIÓ I UNA PROGRAMACIÓ...

...PERÒ TAMBÉ DEPEN DELS INFANTS...

Ells un cop encetada l'activitat també proposen i ens decobreixen coses...

LA PROGRAMACIÓ I JUSTIFICACIÓ DEL TALLER

L'ús de la càmera digital a l'aula ha esdevingut des de fa un temps una pràctica habitual entre el professorat, que ha deixat de banda la fotografia analògica.

La seva facilitat d’ús permet que fins i tot els alumnes més petits puguen fer fotos, participant així d'una manera que fins ara no era habitual, en les diferents activitats del l'aula: tallers, festes, sortides treballs,… Molts alumnes ni tan sols coneixen les càmeres analògiques, creixen en el món digital, per a ells “natural”.

Generalment som els adults els que utilitzem la càmera i si la deixem a mans dels infants?

OBJECTIUS:

Treballar la fotografia i la imatge en general com a eina per a descobrir l'entorn.
Conèixer el funcionament de l’aparell fotogràfic: càmera digital.
Aconseguir el domini bàsic de l’aparell fotogràfic.
Familiaritzar-se amb els recurs de la fotografia per tal d'ajudar als alumnes a progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de la imatge.

CONTINGUTS:

L’aparell fotogràfic com a element capaç de crear imatges fixes de la realitat.
El retrat
El punt de vista i l’enquadrament de les imatges
El llenguatge plàstic , la fotografia i programes de tractament d’imatges i dibuix: paint
Funcionament de l’aparell de fotografia digital: Visor i disparador
Verbalització de la informació sobre les imatges.
Cura per tots els aparells i espais
Valoració dels treballs propis i dels altres

ACTIVITATS

Els infants faran fotografies al pati i després farem un àlbum de fotos del pati:
1.Objectes i elements del pati, animals i plantes.
2.Ombres del pati
3.Els infants al pati
4.Jocs al pati

( Anirem fent exposicions i explicaran oralment allò què han fotografiat i conversarem al voltant de les mateixes)

Recollir fotos de processos d'aprenentatge, d’activitats, per després poder-los memoritzar i reproduir, com per exemple: una activitat a l’aula, un experiment, un taller de cuina...
TRIMESTRE 1

OBJECTIUS

Conèixer el funcionament de l’aparell fotogràfic: càmera digital.
Aconseguir el domini bàsic de l’aparell fotogràfic.
TALLER:
Fotografies del pati, amb l’ajuda de l’adult.
TRIMESTRE 2

OBJECTIUS

Familiaritzar-se amb els recurs de la fotografia per tal d'ajudar als alumnes a progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de la imatge.

TALLERS:

Ombres
Coses i objectes
Retrats
Documentar activitats

TRIMESTRE 3

OBJECTIUS

Aprendre a utilitzar les imatges de manera que estimulen als alumnes a pensar, crear i elaborar explicacions sobre diferents fets, vivències…que vulguin comunicar.

TALLERS

Taller d’Andy Warhol i el paint.
Documentar activitats.
Jocs: trencaclosques i altres.
UN COP JA UTILITZEN LA CÀMERA, CADASCÚ HA TRIAT A L'ASSEMBLEA EL QUE VOL FOTOGRAFIAR


ALGUNES FOTOGRAFIES: COSES DE LA CLASSE
És un petit exemple, farem un llibre i una expossició...
(les fotografies han estat fetes pels infants, sense intervenció de l'adult)
COSES DE LA CLASSE I DEL PATI






LES CARTES DELS DONYETS

Abans de rebre les cartes dels donyets, els infants han preparat la seua bustia, amb el seu nom i un dibuix, per tindre un lloc on rebre les cartes. També tenen l'adreça del seu donyet per si volen escriure alguna carta.



Pareix que las donyets els agrada aquest intercanvi i de tant en tant deixen a la casa que els han preparat els infants coses seues. I també van decorant-la. De segur que ho fan per la nit, quan ningú els veu.
Als donyets els agraden les cartes i també compartir allò que tenen de màgic:
Pedretes per sommiar, pedres de lluna, llàpis per dibuixar estels i més coses...
També contes i històries d'abans...
Els infants que escriuen cartes, tots els matins, un cop arriben a l'aula van a veure si han rebut la seua carta i ho comparteixen amb els altres, demanant-me de seguida que els diga que hi ha escrit a la seua carta.

Els donyets també estimen molt el que els envien els infants i comparteixen entre ells les cartes que els envien...
Les guardaran sempre com un petit-gran tresor.
ALGUNES CARTES DELS INFANTS




Aquesta activitat és una manera d'acostar als infants a entendre la importància de saber llegir i escriure i també a entendre que podem comunicar-nos amb els altres mitjançant l'escriptura.
Les cartes també tenen un contingut emocional...
I també les podem guardar en una caixeta...al cap del anys podran recordar que els emocionava quan eren petits...
( L'altre dia vaig rebre la visita de Violeta , una antiga alumna, a la Biblioteca i em portava les cartes que havia rebut feia ja 7 anys i que guardava amb estima)