sábado, 19 de febrero de 2011

ELS DONYETS/ACTIVITAT AL TALLER DE BIBLIOTECA I...

16-2-2.011
Avuí al taller de llenguatge hem encetat una història col.ectiva. Té que veure amb els donyets que ens visiten de tant en tant a l'aula.

En l'assemblea van decidir fer una casa per a cadascun dels donyets, així pot ser es queden a l'aula. I pareix que si. Encara que desapareixen de tant en tant.

Avui ha vingut a visitar-nos "LISTILLA", una donyeta petita i molt llesta acompanyada per un ocell una mica estrany...

Ja portem dues setmanes amb els donyets: Aquestes visites tenen que veure amb el conte "Los 7 duendes del mundo" de Yoni Cantacuentos.(Si voleu escoltar el conte, entreu en aquest enllaç)

Hem encetat el taller de creació d'un conte, començant per la creació de dos personatges: el donyet i la donyeta.
Com és el donyet?
-Petit, amb 11 pels al cap. Orelles de punta i un barret gran i amb una cua (L'han anat dibuixant entre uns quants infants)
El mateix fem amb la donyeta, després dibuixen el lloc on viuen i...a l'altra sessió començarem a inventar el conte...




VEUREM QUE CONTE SURT...

TIMÓ/FARIGOLA

18-2-2.011
Hem estat parlant de les plantes i de la seua utilitat. Hi ha que serveixen per fer infusions, com el timó/farigola.
De la cuina hem portat l'aigua calenta, i el timó.
Em vist com en posar el timó en l'aigua calenta, l'aigua canvia de color i en 4' tenim l'infusió.
Han observat, olorat i tastat el timó.


TALLER DE MATEMÀTIQUES/ LÒGICA

18-2-2.011
EL JOC DE LES QUALITATS
Objectiu:
Preparar les capacitats lògiqu
es dels infants per la comprensió de qualsevol tipus d’operació, tant numèrica com geomètrica . És una bona base per al càlcul.
Els xiquets pass
en pel taller d'un en un, després ampliarem les activitats, un cop s'han familiaritzat amb el material.
MATERIAL(Elaboració propia)
Capsa amb formes
planes de 4 colors i tres tamanys,gran, mitjà, petit. ( goma eva)
Targetes amb les qualitatats.
(cartro ploma)
Tauler.
(cartró ploma, amb velcro per enganxar les qualitats)

JOC
Triar tres qualitats i posar en el tauler les formes que compleixen les mateixes.
Una variant: canviar una qualitat i comprovar que tenim que llevar o posar altres figures.

Els infants van provant i comprovant si la forma compleix les qualitats.

TALLER TIC : PAINT 2

18-2-2.011
Pel taller van passant els infants d'un en un. Generalment passen 4 pel taller. Els dibuixos dels infants del taller d'avui.

Laura G.

Laura B.

Hugo

Iván

viernes, 18 de febrero de 2011

COSES DE LA CLASSE / L'ASSEMBLEA DEL DIVENDRES

18-2-2.011
Per a l'assemblea dels divendres poden portar contes i contar-los, coses per compartir amb el companys i conversem al voltant de les coses que els han passat o volen compartir. Abans d'encetar l'assemblea, algú ha dit:
-Hem fet una U.
I han continuat:
-Si posarem una fila de xiquets enmig, seria una A.
-I si posarem
una fila dalt, seria una O, o un cercle, o la bola del món...
-I si a la O li posarem una fila al costat i seguira, seria un altra a, ( es refereixen a la minúscula)
Després de la petita conversa, Jorge ha dit que podriem mirar amb la caixa del tresor ( de tant en tant els donyets de la classe deixen alguna cosa interessant; però sols s'obri si algú ho comenta).
Com ha estat idea d'ell, ha est
at l'encarregat d'obrir-la. Els donyets ens han deixat un llibre de monedes i una moneda antiga d'or i una de plata. (Relacionarem l'activitat en la del banc) Hem conversat una mica i hem continuat amb el conte d'Alejandro M.

Alejandro ha portat un conte de cases ( estem fent dues cases per als donyets de la classe, recurs per crear històries) Ens ha contat el conte i hem vist diferents tipus de cases que hi ha al món.

Després Alba i Hugo, ens han mostrat un catàleg de moda. Alba i Hugo surten en ell. El pare d'Alba dissenya roba per a infants i els feia molta il.lusió mostrar les seues fotografies.

I tanca l'assemblea, Pablo que ens ha contat un conte de un tren ( relacionat amb el tema del projecte)

L'activitat al full: poden triar fer un dibuix dels contes, el de les cases o el del tren.
Paraules: CASES, TREN. Depenent del dibuix que han fet, escriuen la paraula adient. Abans m'han dictat les lletres per escriure les paraules.
ALGUNS DIBUIXOS