jueves, 9 de junio de 2011

LES TIC: PREGUNTES I RESPOSTES

9-6-2.011
Avui ha vingut Marta ( estudiant de magisteri ) que ha estat venint a l'aula de 4 anys des d'el segon trimestre, fent el taller de l'ordinador amb els infants, per a un projecte d'investigació al voltant de les TIC.
Els infants han aprés molt: escriure amb el word, dibuixar amb el paint...TAMBÉ HAN APRÉS LES FUNCIONS I LES PARTS DE L'ORDINADOR, ENTRAR I EIXIR DELS PROGRAMES QUE VOLEN UTILITZAR...
Una de les propostes que els va fer ha estat fer preguntes als infants de 5e de primaria ( que treballen a l'aula amb les TIC) del CEIP "Manuel Sanchis Guarner" de l'Olleria.
Així que ja han arribat, avui, les respostes per a tots en un Power Point que han fet ells.
Em anat a la biblioteca del Col.legi i hem estat veient allò que ens han explicat.
Abans, els xiquets i xiquetes de la classe van estar amb Marta escrivint les preguntes ells mateixos.


VEIENT EL POWER POINT AMB LES RESPOSTES


VIN-I-CINC PREGUNTES I RESPOSTES.
També ens han inclós videos i alguns treballs que fan, com un conte, endevinalles...
MOLTES GRACIES ALS INFANTS DE LA CLASSE DE 5e.
Tenim ganes de coneixer-vos.




25 FORMIGUES


Ací teniu el conte de les 25 formigues dibuixades pels infants de la classe.






martes, 7 de junio de 2011

ELS ANIMALS DE LA GRANJA

Abans d'anar a la Granja Escola, els xiquets varen dibuixar l'animal de la granja que més els agradava i també tenien que escriure el su nom. Amb els seus dibuixos he muntat un llibre i he posat un text als seus dibuixos. Per veure el conte complet paseu pel MENJALLETRES

EL PEIX DE JORGE



7-6-2.011
Avui Jorge ha portat el seu peixet. Ens ha explicat com és, que menja i com li diuen: NEMO.
Hem comparat el seu cos amb el de la formiga.
No és un insecte com la formiga. Per què?
Els xiquets expliquen perque no és una formiga.
-No té potes, té aletes.
-Té esquelet, les espines.
-Viu a l'aigua.
-Respira per branquies.
-Té cua.
-No té antenes.
-És més gran que la formiga.
-El seu cos és de colors: blanc i taronja.
Sols té una caractertística comú: naix d'un ou.
Jorge dibuixa el seu peix a la pissarra i escriu el nom del peix.


Després dibuixen el peix de Jorge i observen un altra vegada ( d'un en un) una de les formigues de Joan amb la lupa, també observen el peix. mentre l'observen vaig preguntant si reconeixen i saben el nom de les parts del cos de la formiga i el peix.


lunes, 6 de junio de 2011

EL GIRASOL I ...

6-6-2.011
Avui, a banda de parlar del que van fer a la granja i de les formigues han observat un girasol. L'ha portat Maria, la mestra d'apoio. Fa poc verem plantar llavors de girasol (pipes). Han observant el seu creixement, però dificilment podriem veure a l'aula un girasol.

Així que Maria l'ha dut a la classe. Han estat amb ella, per grups, observant la planta i les seues característiques, després han dibuixat girasols.


LES LLAVORS DE LENTILLES TAMBÉ VAN CREIXENT...