TOT EL QUE FEM A L'AULA TÉ ABANS UNA REFLEXIÓ I UNA PROGRAMACIÓ...
...PERÒ TAMBÉ DEPEN DELS INFANTS...
Ells un cop encetada l'activitat també proposen i ens decobreixen coses...
LA PROGRAMACIÓ I JUSTIFICACIÓ DEL TALLER
L'ús de la càmera digital a l'aula ha esdevingut des de fa un temps una pràctica habitual entre el professorat, que ha deixat de banda la fotografia analògica.
La seva facilitat d’ús permet que fins i tot els alumnes més petits puguen fer fotos, participant així d'una manera que fins ara no era habitual, en les diferents activitats del l'aula: tallers, festes, sortides treballs,… Molts alumnes ni tan sols coneixen les càmeres analògiques, creixen en el món digital, per a ells “natural”.
Generalment som els adults els que utilitzem la càmera i si la deixem a mans dels infants?
OBJECTIUS:
•Treballar la fotografia i la imatge en general com a eina per a descobrir l'entorn.
•Conèixer el funcionament de l’aparell fotogràfic: càmera digital.
•Aconseguir el domini bàsic de l’aparell fotogràfic.
•Familiaritzar-se amb els recurs de la fotografia per tal d'ajudar als alumnes a progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de la imatge.
CONTINGUTS:
•L’aparell fotogràfic com a element capaç de crear imatges fixes de la realitat.
•El retrat
•El punt de vista i l’enquadrament de les imatges
•El llenguatge plàstic , la fotografia i programes de tractament d’imatges i dibuix: paint
•Funcionament de l’aparell de fotografia digital: Visor i disparador
•Verbalització de la informació sobre les imatges.
•Cura per tots els aparells i espais
•Valoració dels treballs propis i dels altres
ACTIVITATS
•Els infants faran fotografies al pati i després farem un àlbum de fotos del pati:
1.Objectes i elements del pati, animals i plantes.
2.Ombres del pati
3.Els infants al pati
4.Jocs al pati
( Anirem fent exposicions i explicaran oralment allò què han fotografiat i conversarem al voltant de les mateixes)
•Recollir fotos de processos d'aprenentatge, d’activitats, per després poder-los memoritzar i reproduir, com per exemple: una activitat a l’aula, un experiment, un taller de cuina...
TRIMESTRE 1
OBJECTIUS
•Conèixer el funcionament de l’aparell fotogràfic: càmera digital.
•Aconseguir el domini bàsic de l’aparell fotogràfic.
•TALLER:
•Fotografies del pati, amb l’ajuda de l’adult.
TRIMESTRE 2
OBJECTIUS
•Familiaritzar-se amb els recurs de la fotografia per tal d'ajudar als alumnes a progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de la imatge.
TALLERS:
•Ombres
•Coses i objectes
•Retrats
•Documentar activitats
TRIMESTRE 3
OBJECTIUS
•Aprendre a utilitzar les imatges de manera que estimulen als alumnes a pensar, crear i elaborar explicacions sobre diferents fets, vivències…que vulguin comunicar.
TALLERS
•Taller d’Andy Warhol i el paint.
•Documentar activitats.
•Jocs: trencaclosques i altres.
UN COP JA UTILITZEN LA CÀMERA, CADASCÚ HA TRIAT A L'ASSEMBLEA EL QUE VOL FOTOGRAFIAR
No hay comentarios:
Publicar un comentario